Velkommen til «Å lage korte undervisningsvideoer»!

Kurset er for undervisere ved UiB som ønsker å lage og legge ut på nett korte videoer som supplement til annen undervisning i vårsemesteret 2015.

Kurset går over 3 tirsdager og er praktisk orientert med fokus på hvordan å lage video i et egnet verktøy (som for eksempel Techsmith Relay), og hvordan å gjøre opptakene tilgjengelig for studentene. Kurset legger vekt på både tekniske og pedagogiske sider av videobruk.

Vi vil videre diskutere og gi innspill på:

• hvilket innhold kan egne seg til slike presentasjoner?
  • med videoene lagt ut, hvordan kan tiden ansikt-til-ansikt med studentene eventuelt brukes bedre?
  • hvordan undersøke i hvor stor grad studentene bruker videoene og om bruken øker læringsutbyttet?

Kurset er en mulighet for ansatte til å prøve ut noe de har ønsket å gjøre, høste erfaringer med utprøvingen, og diskutere og dele erfaringene med kollegaer. Det forutsettes at deltakerne har undervisning i vårsemesteret 2015 og bruker periodene mellom kursdagene til å prøve ut videobruk.

Deltakerne trenger følgende utstyr: bærbar pc med Windows 7/8 eller OSX (Mac), nettleser (Explorer 8 eller nyere / Firefox / Chrome / Safari – med flash utvidelse),
og et webkamera med mikrofon (for eksempel Logitech c930).

Tid: 3 dager fra 9-16: tirsdag 27. januar, tirsdag 3. februar og tirsdag 9. juni .

Sted: Vilvite senteret, Thormøhlensgate 51, rom A/B, 2 etasje.

Kursledere: Ivar Nordmo, institutt for pedagogikk ivar.nordmo@iuh.uib.no
og Anders Myren, IT avdelingen anders.myren@adm.uib.no

Kurset kan inngå som en valgfri modul i Utviklingsprogram i universitetspedagogikk (den pedagogiske opplæringen av nytilsatte ved UiB som trenger ”pedagogisk basiskompetanse”) tilsvarende 5 ECTS.

Spørsmål kan rettes til kursholderne.

Vi gjør oppmerksom på at dette er ikke et ”drop-in” kurs. Vi forutsetter at kursdeltakerne er med på alle 3 dager, hele dagene.

One Reply to “Velkommen til «Å lage korte undervisningsvideoer»!”

1. I see you don’t monetize uib.no, don’t waste your traffic, you can earn extra bucks every month
    with new monetization method. This is the
    best adsense alternative for any type of website
    (they approve all sites), for more details simply search in gooogle: murgrabia’s tools